Osobní image aneb jak volit profesní šatník

Osobní image aneb jak volit profesní šatník
Tereza Javorská - 23. 7. 2013 , sekce: Inspirace pro kancelář

Kombinací vzhledu, způsobu řeči, chování a oblečení utváříte komplexní styl, který se nazývá osobní image. Některé věci děláte podvědomě, jiné můžete do určité míry ovlivnit a další, jako je třeba oblečení, máte zcela ve své vlastní režii. Nabízíme vám několik tipů, jak se oblékat pro různé pracovní příležitosti.

Obecné pravidlo nás učí, že osobní image by měla odpovídat především charakteru celé společnosti. Pracujete–li tedy v oblasti, která je spíše kreativní a uvolněná, jako je např. reklamní agentura, můžete si dovolit kombinaci sportovního saka a kalhot, což by v konzervativnějších oborech jako jsou právní služby nebo bankovnictví bylo zcela nepřípustné.

Přizpůsobit byste měla také volbu barev. V kreativním oboru si můžete dovolit extravagantnější barvy, jako je červená nebo žlutá, na konzervativnějším pracovišti vsázejte spíš na tlumenou šedou, modrou nebo bílou. Pojďme si symboliku základních barev trochu přiblížit.

  • Červená — sebedůvěra, působí povzbudivě, aktivně. Vhodná v případech, kdy potřebujete získat pozornost.
  • Modrá — rozum, komunikace, rozvaha. Není to barva tvořivosti a originality, proto se moc nehodí do oblasti marketingu. 
  • Černá — elegance a solidnost.
  • Šedá — neutrálnost, serióznost, skromnost. Tato barva je vhodná pro příležitosti sjednávání smluv a velmi vhodná pro řešení sporů.
  • Bílá — působí pozitivně. Ideální pro konference a prodejní akce. Není však vhodná jako barva celého oděvu, bílé volte jen košile nebo blůzy.
  • Zelená — důvěra, stabilita. Tato barva je uklidňující, proto se příliš nehodí pro důležitá jednání, u kterých je vyžadován vysoký stupeň soustředění.
  • Hnědá — důvěryhodnost, spolehlivost. Nevzbuzuje respekt, proto se hodí spíše pro méně formální příležitosti.

Vhodné je vsázet také na barevné kontrasty, např. tmavší kostýmek a bílá blůza vás zvýrazní, ale ne na úkor vkusu. Nezapomínejte ani na doplňky, vždy by měly být decentní a sladěné s oděvem, to samé platí i pro líčení, zde skutečně méně znamená více.

Jedna zajímavost na závěr: Dle výzkumů si většina lidí utváří o druhém úsudek již během prvních 7 – 10 minut. Podle čeho? Především podle oblečení, vystupování, řeči těla a celkovém vzhledu. Tento první dojem může být někdy velmi obtížně vyvratitelný, proto nepodceňujte volbu vhodného oblečení a doplňků.

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho svým přátelům.

Proč nakupovat u nás

Kontaktní místo Office2000.cz

Zde nás najdete - mapa

OFFICE SYSTEM s.r.o.
Vápenice 17
796 01 Prostějov
Kontakt
Novinky a slevy na Váš e-mail:
Porovnat zboží 0